Sök på bloggen

torsdag 24 mars 2011

Soppamannen gör hembesök #1:S.Hedensbyn del2

Ja då var det äntligen "D-Day", dags att våldgästa familjen bäckström!!!
Pierre hade handlat råvarorna vi behövde: Potatis, Purjolök, Gul lök, Morot, Bacon & Grädde

2 lite barnsliga män redo att slå till!!
Jag byter snabbt om innan hon (Maj-Britt) hinner ana oråd

Pierre är lycklig, det här älskar han, det ser man (en buspojke som älskar sina föräldrar, i en vuxen mans kropp, underbart att få vara delaktig i detta)

Och nu har vi precis förklarat varför vi är här, Pierre och hans far var lite oroliga att hon skulle svimma, men det kan jag lova, denna krutgumma skrämmer man inte slag på i första taget, hon är bara lite irriterad på sin man över att hon inte fick veta något i förväg så hon hunnit fixat till håret, typiskt kvinnor!

Men efter en kram så tinar ett underbart mysleende fram ;) Phew...Än är man då inte utslängd i alla fall.

Så ja! Smiley faces...
Hon visar stolt upp några bilder hon hittat i de lokala tidningarna med mig :)

Ok, då ska vi se vad vi har att jobba med
En snabb instruktion hur spisen fungerar
Äntligen öppnar då Pierre skafferidörren och visar anledningen till att allt detta hände:

Bilden på Linda, mig och Viktoria, bara så där, det känns hedrande, verkligen
Jag börjar bekanta mig med köket, packar upp mina knivar, råvaror mm, genast rycker Maj-Britt in och börjar hjälpa mig i köket med en van hand, allt medan en förundrad Roy övervakar allt som sker

Härligt att jobba i detta fina kök med en så trevlig assistent, här trivs jag som fisken i vattnet, man ska ha kul i köket.

Nu är purjon blancherad i baconfettet

Nåå, vad tror du om det här??

Snart är det dags att servera Potatis & Purjolök's soppan

Det börjar vattnas i munnen på grabbarna, tror jag!
Men nu är det damerna först som gäller, begrips
Oj, här var det en noggrann provsmakare, låt se om jag åker ut med fötterna först nu eller?
Nepp, med beröm godkänt så nu kan vi grabbar äntligen äta ;)

Så här blev det: En gräddig potatis & purjolökssoppa med potatis/morotstärningar & knaprigt bacon
Ett lyckat "Prank"

Inga kommentarer: