Sök på bloggen

torsdag 24 mars 2011

Gösen, filosofen och den långa dagen EP:11-15



Japp, då var det dags att återigen utsätta sig för en ny utmaning.
Denna gång blir det en hemlig låda med ingredienser, känns jäkligt skönt att ha samma förutsättningar som sina medtävlanden (jag vill kalla mina vänner så, vi tävlar tillsammans och mot oss själva, så det så!!)

Hemliga lådan

Wow!! Vilken låda! Yess! Conga!! Hihi! Yippieayea!
Superfin fisk, ser nästan att den blinkar lite finurligt åt mig och sprätter lite vällustigt med gälarna (är jag ute och cyklar nu???)

Som norrlänning så kan man ju inte SKRIIIIKA ut sin glädje, "he gå ju int" så jag laddar mitt pokerface och kör "in i kaklet" som Marcus sade!

Jag smeker fisken med vördnad över den svalt slemmiga men väldoftande kalla kroppen (ooops, var nog ett tag sedan man var hemma och träffade älsklingen, kanske??! lite nekrovarning, jag lär få äta upp denna kommentar!)

Nåå! Åter till verkligheten, Marcus kommer förbi och vill se hur det går. Han undrar vad jag ska göra med gösen, (he he om han bara visste var mina tankar for nyss, fniss)

Matlagning handlar ju inte om mat, det handlar om att försöka förmedla en känsla till gästen. Att få en förståelse för hur man som kreatör tänkt vid komponerandet av rätten/upplevelsen.

Oopss!

Leif's förväntingar är uppskruvade i taket, nu gäller det att bågen är spänd och att såsen blir god, med en god sås kommer man långt :)

Japp! Klart och betalt... Är ganska nöjd faktiskt!

Receptet hittar ni på RECEPT.NU

Och här sprutar adjektiven, Mmmm keep em coming...

Från mästaren själv :)

Mera mera, låt aldrig denna dag ta slut...


...Tyvärr visade det sig att mina drömmar skulle besannas förr än jag anade, inte visste vi att denna dagen skulle bli ett mara)ton utan dess like..


Leif väkomnar Conrad Thyssen, sveriges kanske bästa konditor
Tanken var nu att Conrad skulle förevisa en paradrätt som våra tappra tre skulle återskapa på en och en halv timme, men...efter två (2) timmars demonstration av Conrad så bröt produktionen inspelningen och gick till plan B, sagt och gjort. Conrad förevisade plan B En Mousserippel i glas. Nu tror alla vakna att detta var över men.....nej.....nej.....Conrad drar i handbromsen. För simpelt, dags för Plan C...
När Conrad efter femte försöket lyckades få till en nougatinerulle så kan jag garantera att de tappra tre var rejält svettiga nere på plattan. Kunde inte HAN, mästarkonditorn, hur ska då vi? såg de ut att tänka.
Plan C
Björn, vår egen nalleBjörn lämnar oss :(Nästa vecka hettar det till!
Förklaring till denna kommentar kommer i nästa veckas rapport!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag missade vem som fick "första priset" denna gången. Eller utsågs ingen sådan?
Äsch, det spelar ju ingen roll, vi vet ju det ändå. För kan man byxa en gös utan att skära igenom - då e man kun. Väl??

Unknown sa...

KUNG ska det va så klart :o)

Unknown sa...

Måste väl ödmjukast erkänna att det var jag som blev bäst denna gång och fick mitt recept utlagt på http://Recept.nu :)