Sök på bloggen

fredag 10 februari 2012

Snart helg, QT med skafferiet igen ;)

Snart är det helg (igen), faan vad fort veckorna går.

I helgen blir det att jobba med "skafferi-utmaningen", jag har en märklig förmåga att samla på mig godsaker under veckan, så kylar och frysar är fyllda till bristningsgränsen. Jag måste börja lära mig att handla lite mer "normalt"!
Detta är inte min kyl, mera som ett exempel. Mina kylar ser värre ut :(


Denna helg vet jag att det ligger kalvben, en hel rökt fårfiol, chorizo, falu, keso, haloumi, fänkål, grädde i kylen. Sen den kritiska massan med allt det andra. Vi får se vad det blir.

Plan A! Osso Buco!
Plan B! Räkbisque! (har massor med goa skal i frysen)
Plan C! Heta räkor i vitlök/smör/chorizo med nygräddad chiabata till lördagskvällen kanske?
.
.
-Åke

2 kommentarer:

Marianne sa...

Jo... det hoppas jag verkligen! ;)

Unknown sa...

Och så har det hänt IGEN!!
Jäkla ICA, extrapris på spareribs!
Faan, vad ligger nu i bilen och väntar tro?
Blir att koka skiten ur dem i het buljong och sedan glacea i ugnen