Sök på bloggen

torsdag 28 april 2011

Helt Okej kampanjen!

Nu är vi på matan i Sörböleskolan. Tävlingen "Helt Okej" ska just starta upp. Här har vi en av de lyckliga tävlingsarrangörerna.
TV4'as reportage hittar ni här: Klara dansar med sin kyckling
 Spänningen byggs upp, blickar stirrar och en märklig tystnad börjar lägra sig i lokalen
 Nu är det bara minuter kvar tills allt drar igång
 Två förväntansfulla tävlingsdeltagare

 Full rulle i köket
 Nu börjar förväntningarna byggas upp, vad kommer vi att få se/känna/lukta & smaka på???

Dags för provsmakning, jag måste säga att jag är mycket imponerad. Mycket av maten vi får smaka håller en kvalitet som många restauranger skulle vara stolta över att få ha på meny'n!

 Här ser vi det stolta gänget som hjälpt ungdomarna med att laga all maten, en heroisk arbetsinsats i ett litet och ovant kök, härligt jobbat tjejer!

 Uj uj, har vi tänkt på allt nu?
 Norran gänget ser över sitt material
 Här har vi de tre vinnarna med sina jättediplom
 Hasse Brettschnieder signerar förkläden...
Detta var en helt fantastisk upplevelse som jag hoppas gett ett avtryck även hos våra stolta ungdomar som verkligen gör ett superjobb både som jury och framför allt som recept/meny skapare.
Kanske har vi en eller flera av våra framtida matgiganter med oss i detta rum, vem vet?
Jag hoppas och tror verkligen att vi nu snart kan titulera oss "Skellefteå: Landets bästa skolmat!" med hjälp av dessa duktiga elever och måltidspersonal.
-Åke
Tack till John Bakke, TV4 för att du lånade min kamera och tog så fina kort

Inga kommentarer: