Sök på bloggen

onsdag 27 april 2011

13 föräldrar på middag, Föräldrarkoperativet Bulleribock

Japp!
Nu var det dags igen, utsatt för terrorn denna gång blev 13 inte ont anade föräldrar och personal på dagis-cooperativet Bulleribock i Skellefteå.
Andreas Söderström hade arrangerat att jag skulle komma och laga middag till dem på deras års(möte/fest)

Dags att packa upp grejorna!
Hmm, det ska tydligen festas lite här!!
 Så i vanlig ordning tog jag över köket på Sunnanå och började riva i skåp och lådor
Lat som man är så lät jag värdinnan jobba som min köksslav
Smart tyckte jag, men ack vad jag bedrog mig: så fort jag vände mig om så försvann hon på flinka fötter ut i hallen till sina väninnor.
Så här fick jag stå och göra allt jobbet själv ;)
  Men en samarit tyckte väl synd om mig som slavade för deras skull, så efter en snabb instruktion så hade jag åter igen en hjälpande hand.
Dags för sista lägget på förrätten.
Ser väl inte så tokigt ut?

 Gästerna verkade då mer än nöjda :)

Meny:

Klassisk Toast skagen med Kalixrom och tillbehör
Lågtempad Fläskfilé med rödvinssås och potatisgratäng
Saffranspanacotta med hallonsås och pepparkakspoprocks

Inga kommentarer: