Sök på bloggen

torsdag 31 mars 2011

Köttklistret: eller Black'nWhite goes Yin/Yang!!!

Så har jag då äntligen fått mitt Activa® EB Transglutaminase/meat!

Detta kanske krävs en förklaring!
Transglutamin har utvecklats för läkemedelsindustrin som ett sprayplåster, perfekt i fält att ha i benfickan: Skada: Spraya, tape'a, DONE!

Nu har Ferran/Heston och de andra coola grabbarna sett till att det gjorts 2 varianter för livsmedelsindustrin: En för kött och en för fisk.

Jag har skaffat KÖTTVARIANTEN, och här är ett första resultat av min lek med denna coola protein-restaurator.

Här har jag fläkt upp en fläskfilé & en oxfilé av ungefär samma storlek, lagt dessa omlott, klistrat med en vattenlösning av limmet, bundit och rullat i plastfolie (GladPack: vad annars, det är ju jag;)) )

Efter en natt i kylen så blev detta resultatet.
Ser väl ganska OK ut, eller?
Givetvis serverade jag biffen med bea & rödvinssås
Gott var det då, försvinnande gott ;)

2 kommentarer:

Gunnar sa...

Såklart! :)
Var köpte du?

Unknown sa...

mcc Metropolis GmbH & Co. KG
www.mcc-shop.com