Sök på bloggen

måndag 9 april 2012

Måttfullhet eller Grotesco?

I dag blev jag bara så där toksugen på hamburgare som man kan bli en vacker vårdag när kroppen värker efter att man försökt följa instruktionerna som säger att den idiotstora högen med skruvar, muttrar, plastbitar och alu.rör ska bli ett växthus.

Efter tre dagars pulande (ja ja jag vet, trodde inte att jag var blåst men nu verkar jag vara motbevisad av en jäkla hög med bult) så var det äntligen klart.

Och nu inföll sig tankarna "Här ska belönas, du har varit sååå duktig" "Hamburgare" "Hamburgare" "Hamburgare" "HAMBURGARE"!

Jag vet att så här i påsktider så rusar tankar som "Måttfullhet är en dygd" mfl runt, men var inte "Frosseri" ett av budorden? Nåväl nog om det, här kommer GROTESCO BURGER

GROTESCO BURGER

Recept:
En burgare till en sugen man, eller 4 burgare till vanligt folk


Burgare:
400g nötfärs
1 msk hpsås
1 msk ketchup
2 tsk adams rib rub
1 tsk svarpeppar
1 msk tacospice mix
1 tsk Pete's hotsauce (eller tabasco)
Din favoritglace (jag hade OLearys HotSmoke)

Bacon:
8 skivor bacon
honung
Mera Pete's
Alu.folie

Friscobröd
Sallad
Lök
Tomat
Majonäs

Dra igång kolgrillen, jag körde med björkved (det var lite kallt på altanen)
Gör ett dubbelt lager av folien och vik in kanter till en rektangel
Sprid ut bacon på folietallriken, ringla honung över och stänk på lite hotsås
Stek över elden som ska bli glöd

Rör ihop färs med övriga ingredienser och forma en burgare (eller 4 små)
Förvara i plastfolie medan du väntar på att bacon och glöd ska bli klara
Grilla burgaren under lock så får du lite extra bbq-smak
Pensla med glace
Rosta brödet
Montera: botten, sallad, lök, tomat, majo, burgare bacon, mer majo, lock

Serverade min med Smileies och lökringar, Raaaaap...



Inga kommentarer: