Sök på bloggen

tisdag 24 januari 2012

Äntligen snart dags att fara ner till "Schtaan"



I morgon onsdag bär det av ner till Stockholm och Waterfront, hoppas nu för faan att SAS inte strular till det igen. Jag har inte mycket tid att strula på, håller alla tummar, näbbar och klor att "världens punktligaste flygbolag" HAA sköter sig denna gång. Jej jer int bitter sen Tallinresan int'.


Ska bli härligt att återse mina vänner efter ett hektiskt år i matlagningens tecken!
Planen är ju att vi Mästerkockar ska göra en "reunion" under eftermiddagen och sedan avsluta med en gemensam middag på Griffins Steakhouse
Christian Hellberg
 (Superfint jobbat Pernilla och Jessica att ni ordnat bord)
Spännande blir också att jag lovat Andreas W att få "campa" i mitt hotellrum, hoppas nu verkligen att jag kan få ett rum med två sängar denna gång och inte en 120cm slaf  som vi delade sist. 
Och hoppas att han inte är så f...b pigg så att man får sova några timmar, gubben börjar ju bli lite gammal.
Vi har tänkt att dag två även den ska gå i matens tecken med besök på saluhallar m.m. Förhoppningsvis även en bit mat på Råkultur under dagen. 
Hemresan till Norrland är ju inte förrän sista flyget, så mycket surr blir det.

Rapport och bilder kommer...


1 kommentar:

Tinas Skåpmat sa...

Hoppas det blev en kul resa!!
Jag har gjort ditt recept på räksoppan du gav tips på på "fejjan"
nam nam!!. Erling blev oxå nöjd och några kalorier tyngre ;)
// Tina