Sök på bloggen

söndag 28 augusti 2011

Mer söndag 28 aug, Matfesten

Igår blev jag tillfrågad av Leif om jag inte ville hjälpa till lite när han skulle ha ett inspirationsseminarium på Matfesten.

Självklart, sa jag omedelbart. Och det visade sig bli en höjdartimme med mycket Rock´nRoll. Härligt att få laga mat med Källarmästaren själv, känner mig verkligen priviligerad, en ära.

Nog med snack, här kommer lite bilder!

Suit up

Det gäller att lyssna noga, här är en kille som vet var skåpet ska stå

Leif visar exakt hur karljohansvampen ska skäras

Inga felmarginaler, här är det 100% precision som gäller

Grabbarna verkade nöjda med resultatet :)

Och här har vi några bilder från lördagens middagstips som bestod av Lammkotlett med brynt salviasmör och rostat vitlöksmos
Här lagas det för fullt, hackar purjolök som ska brynas och sedan tillsättas till moset

Mannerström kunde inte hålla sig utan blev tvungen att kontrollera om jag stekt köttet ordenligt

Oroligt såg jag på när han skar ner i det nystekta köttet, och phew: Det var perfekt ! :)


Det enda som inte stämde var att jag spritsade moset och hade skurit ett för litet hål så moset såg mer ut som en hög gnocci


-Åke

Bildkälla: Marianne Forsman & Mona Löfbom

Inga kommentarer: