Sök på bloggen

söndag 20 augusti 2017

Söndag på AssarS Restaurang

Tja!

I dag är det Söndag den 20 Augusti 2017

Jag sitter och väntar på att dagens bak ska jäsa klart så att vad kan skruva på värmen och grädda av dem.


Idag blev det en typ av baguette med Italiensk Semolina (000), Surdeg och Basilikaolja.

Och som oftast när jag bakar så stänger jag av hjärnan och bakar med känsla istället, hittills har det fungerat så vi får väl se om det går vägen idag också :)



Jippie! I dag firar min surdeg och jag ettårs jubileum, hipp hipp

I morgon drar det igång en ny vecka på AssarS Restaurang, då ska jag börja veckan med att göra en soppa på Murklor och en touch av tryffel + panerad Alaska Pollok med remouladsås och kokt potatis.

Vi får hoppas att maten (och brödet) kommer att smaka gott för våra kunder!

Se så fina baguetterna blev!

24 baguetter, ska väl räcka några dagar ;)

Inga kommentarer: