Sök på bloggen

söndag 29 juni 2014

Lite inlägg på bloggen

Hej matvänner!

Jag ber så mycket om ursäkt för att det inte händer så mycket här på bloggen just nu.

Som en del av er säkert vet så har jag en restaurang i anslutning till Vitbergsbadet & Skellefteå Camping.

Eftersom det är någonting helt nytt för mig att vara krögare och köra Kiosk, Grill, After Beach restaurang & Ala Carté så är det helt enkelt tokmycket att göra.

Min personal börjar jobba in sig i grill/kiosk nu så jag kan backa lite där och börja fokusera på eftermiddagar och kvällar med "riktig" restaurang.

Nu i Juli drar vi igång på alla cylindrar och jag hoppas givetvis på många nöjda gäster och full lokal.

Vi har plats för 48 gäster inne och lika många på våra två altaner så förutsättningarna finns.

Jag har fått bra deals med: Åbrånets Limousine, Kallholmens bryggeri, Bottniafisk, Nyhlens mfl.
Det känns riktigt bra.

Hoppas Juli blir en bra månad med mycket sol och varma kvällar.
Restaurangen kommer vi att köra en bra bit in i höst om gäster fortsätter att hitta hit.
Efter badsäsongen kommer vi att börja med lunchbuffé och "PreMatch" när vårt älskade SAIK har hemmamatcher  i början på säsongen.

Just det! Jag kommer även att medverka i Matfesten i Skellefteå i år också, givetvis serverar vi min egen "Pulled Pork" även i år.

-Åke

Inga kommentarer: