Sök på bloggen

lördag 15 juni 2013

Fredag på ICA

Ännu en fantastisk dag i charken på ICA Maxi, Solbacken

Mitt pass började med att gå på inköpsrunda i Skellefteås största skafferi.

Jag hittade snabbt svamp, lök fänkål och annat grönt och satte kosan till kryddhyllan där jag snappade upp paprika, vitlökspulver, timjan, fänkålsfrön.

Oljor, smör och sånt hade jag sedan igår och ryggbiffen skulle ju Nyhlens komma med, så jag var god 2 go. Lite extranöjd var jag att allt jag fick tag i var ekologiskt producerat.

En snabb Misé en place med hackad svamp, hackad lök och fånkål + en skål med kryddblandning sen var det dags att börja jobba.

Det märktes att det var fredag, fest och halvdåligt väder ute. Tror att ALLA var där, det flög ut provsmakningstallrikar i en aldrig sinande ström. Phew... Nu fick jag verkligen bekänna färg.

Men med  1000+ portioner, värkande rygg och ett fånigt leende på läpparna så blev klockan 18:00 alldeles för snabbt.

Tack och bock för denna upplevelse, hoppas maten smakade bra.
Här kommer receptet som utlovat till er som inte hann med att få ett med er hem.


Inga kommentarer: