Sök på bloggen

lördag 12 januari 2013

Dagens lördagsmiddag: Pulled pork

Kanske längtar jag till sommaren eller så är det bara ett sug, men Pulled Pork dök upp i hjärnbarken.
Kan vara att jag åt lite för lite till lunch och bara är hungrig, vem vet!

Jag kunde inte släppa idén så fredagens besök på affären resulterade i att en bit fläskkarre fick följa med hem tillsammans med pitabröd, vitkål och lite annat smått och gott.

PP dressad i pitabröd med sallad, tomat, rödlök,  tuppketchup och BBQ-sås. Coleslaw på tallriken.


Kryddade snabbt upp den med mina favorit cajunkryddor, sedan raskt in i ugnen i en trång form med lock.

Efter nån timme i 120c så började jag pensla med min egen BBQ-sås och röra runt, detta pågick i runt 4 timmar, då fick den sällskap av lite liquidsmoke. Sen började äntligen köttet att separera och blir så där magiskt.


Spädde med lite fond och mer BBQ-sås och: voilá Pulled Pork

-Åke

Inga kommentarer: