Sök på bloggen

torsdag 14 april 2011

Förvirringen, nerverna & dikeskörningen EP:14-15

Ja, då var man här igen efter en arbetshelg i köket på restaurang Aquavit!
Dags för ännu en tävlingsvecka...handbroms...vänta nu...men..."räkna, räkna på fingrar...men...det är ju för tusan semi...oj oj oj...en tidigare aldrig skådad oro börjar torna upp sig inombords, jag har enfaldigt trott att vi som ofta förr bara skulle skriva några recept under ledigheten, inte att vi skulle tävla med dem. Oj oj hur ska nu detta gå??? voine voine.

Givetvis har jag funderat en hel del på hur min kokbok skulle kunna se ut

Min kokbok ska handla om minnen, matminnen. Jag vill försöka väcka läsarens slumrande smaklökar från förr (och nu). En 50talist's kulinariska resa helt enkelt.

Det jag ska göra är: Min mors köttsoppa med klimp + renytterfilé med viltdoftande rödvinssås & potatisgratäng

Leif verkar gilla mitt val

Han lär mig att filéa som aldrig förr, gammal är ALLTID äldst


Så, dags att leverera maten. Känner mig skitnervös denna gång: jag som brukar vara så lugn



Lite fina kommentarer, men mestadels kritik på soppan. Visst kunde jag väl ändå ha bemödat mig att göra den helt klar

Nu händer det...

...Som inte fick hända, men idag var jag sämst, pladask ner i diket. Så är det med det, inget att göra åt.

Ska då se till att avsluta värdigt!

Manligt men bittert handslag med matens gigant Leif Mannerström.

Senare fick jag veta att även Adam kört i diket: på en tårta, faan den skulle jag ha fått gjort, då skulle ni fått se. Men det är en annan historia som kanske kommer här, vem vet vad jag knåpar ihop hemma i köket ;)

Kram på er alla som orkat läst ända hit, från den 50 jävla åriga gubben Åke:)
Bildkällor: TV4play & Pernilla Elmqvist

1 kommentar:

Christian sa...

Riktigt synd Åke.
Hoppades på att du skulle ta hem hela tjottaballongen..