Sök på bloggen

lördag 12 mars 2011

Grundlurad av en räka & Fredagsmys


De hade tagit in en massa coola nya internationella varor på min lokala stormarknad, och som en matnerd så kunde jag ju inte motstå att kolla in detta:
Yesss!
De hade en US-special hörna med bland annat "PainIsGood" BBQSauce

tyvärr hade jag redan den såsen efter att min son kom hem med present från Chicago.
Men MovieTheatrePopcorn hamnade i kundvagnen.

I kväll skulle jag njuta :) mmmmums....

Men...
...efter någon minut i micron så verkade något vara på tok, en odör som jag närmast kan beskriva som om någon kokar thailändsk fisksås (fast värre) spred sig i hela huset. Skumma popcorn tänkte jag, och det poppade lite långsamt också. Men sugen som jag var så poppade jag klart (utan att kika in i hörnet av micron), smakade och blev mycket nöjd (funderade dock fortfarande varför det var så skum doft, jänkarna är tydligen väldigt speciella).

Så idag, tre dagar senare skulle jag tina en frukostfralla, och längst in i micron hittade jag boven i dramat: en mumifierad räka som måste hamnat där för nån vecka sedan. attans ha ha!
Gårdagskvällens fredagsmys blev Argentinsk Carpaccio från MeatTheWorld
Helt underbart gott!!!

Även Skrollan blev nyfiken av denna delikatess!!


Inga kommentarer: